Liczba pacjentów, którzy trafili do szpitala z objawami porażenia lub problemów z odczuwaniem po zbyt dużej ilości gazu rozweselającego, gwałtownie wzrosła w ostatnich miesiącach. W tym roku co najmniej 28 pacjentów zgłosiło się już do Den Bosch, Enschede i regionu Amsterdamu.

Specjaliści medyczni są bardzo zaniepokojeni, ponieważ są to osoby w wieku od 18 do 30 lat, które biorą setki balonów w ciągu jednego dnia. „Miałem pacjenta, który używał 300 balonów dziennie” – mówi neurolog Vincent Kwa ze szpitala OLVG. „Cały dzień korzystał z nabojów gazowych”.

Osoby, którzy biorą tak dużo roześmianego gazu, mogą w końcu cierpieć z powodu mrowienia w rękach i nogach. Jeśli będą kontynuować, mogą nawet skończyć na wózku inwalidzkim z porażeniem nóg. Bardziej niepokojące jest to, że niewiele wiadomo na temat długoterminowych konsekwencji, mówi lekarz rehabilitacyjny Smit.

Bardzo popularna praktyka odurzania się podczas festiwali muzycznych w całej Holandii.